POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIE
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza polityka prywatności i plików cookies opisuje zasady postępowania z danymi osobowymi oraz wykorzystywania plików cookies w ramach strony internetowej https://admincomplex.pl (dalej jako Strona).
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Strony jest: Admin Complex Ireneusz Buda, ul. Milskiego 1, 80-809 Gdańsk (dalej Administrator).
- Kontakt z Administratorem możliwy jest pod adresem: biuro@admincomplex.pl lub pod numerami tel.: 58 3037016 (pon-pt od 9:00 – 16:00).
- Każdy podmiot korzystający ze Strony jest jej Użytkownikiem.
- Dane osobowe Użytkownika Strony przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej RODO).
II. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Użytkownik może przekazać swoje dane osobowe za pomocą Formularza dostępnego na Stronie, tj.: formularza kontaktowego w celach zapytania o produkty lub usługi.
- Dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b) RODO w celu realizacji usług lub sprzedaży towarów oraz w celu rozpatrywania składanych reklamacji; Dane są przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia zawartej umowy, a następnie nie dłużej niż do końca upływu okresu przedawnienia roszczeń, a w przypadku postępowań przez czas trwania postępowań, a także dłużej, jeżeli będzie to uzasadnione brzmieniem orzeczenia.
- Dane osobowe przekazywane na Formularzu są przetwarzane również na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. c) RODO (wypełnienie obowiązku prawnego) w celu prowadzenia ksiąg podatkowych (wystawianie faktur, opłata podatków). Dane są przetwarzane przez okres niezbędny do wypełnienia prawnych obowiązków ciążących na Administratorze wynikających m.in. z Prawa Podatkowego.
- Dane osobowe przekazywane na Formularzu są przetwarzane również na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. f) RODO (prawnie uzasadniony interes) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (np. windykacja należności) oraz w celach statystycznych. Dane są przetwarzane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora.
- Dane osobowe przekazane na Formularzu są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda Użytkownika) w celu skontaktowania się z Użytkownikiem w sprawie opisanej przez Użytkownika w treści formularza (np. zapytanie o usługę, reklamację). Dane mogą być przetwarzane do momentu rozwiązania i zakończenia sprawy lub do momentu wycofania zgody na przetwarzanie przez Użytkownika.
- W zależności od treści podanej w Formularzu, dane mogą być również przetwarzane przez okres dłuższy niż zakończenie kontaktu w celu archiwizacyjnym (wskazanie przebiegu korespondencji w przyszłości np. w przypadku roszczeń Użytkownika) stanowiącym prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust.1 lit f) RODO).
- Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
- Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
III. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
- Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
- prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora
- W celu realizacji powyższych uprawnień, Użytkownik powinien skontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności lub za pomocą poczty elektronicznej na adres mailowy: biuro@admincomplex.pl.
IV. ODBIORCY DANYCH
- Dla prawidłowego funkcjonowania Firmy, w tym dla realizacji zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
- Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
- Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
1. kurierzy / spedytorzy / przewoźnicy – w przypadku Klienta, który korzysta ze sposobu dostawy dokumentów / towarów przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta w celu realizacji dostawy do Klienta.
2. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania informatyczne, techniczne i organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności firmy, w tym strony internetowej i świadczonych za jej pośrednictwem usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia strony internetowej, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą, wspólnotą mieszkaniową i udzielania pomocy technicznej Administratorowi).
3. dostawcy usług prawnych, księgowych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze(kancelaria prawna lub firma windykacyjna).
V.ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
- Zabezpieczenie danych osobowych przez Admin Complex Ireneusz Buda realizowane jest przy wykorzystaniu niezbędnych środków technicznych oraz organizacyjnych w celu uniemożliwieniu ich utracie, zniszczeniu i uszkodzeniu, oraz bezprawnemu przetwarzaniu.
- W związku z realizacją naszej polityki prywatności dbamy o poprawne i zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, uzyskane tylko dla określonych celów i nie przetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami, bezpieczne przechowywanie nie dłużej niż to konieczne oraz przetwarzane zgodnie z prawami przysługującymi osobom, których dotyczą, w tym z prawem do zastrzeżenia udostępniania.
VI. PLIKI COOKIES
- Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej Stronę (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający naszą Stronę).
- Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze Stronę w następujących celach:
- zapamiętywania danych z wypełnianych na Formularzu Zamówienia;
- prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze Strony;
- Administrator informuje Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
- Administrator wskazuje, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.